Učiteľský rómsko-slovenský balíček k učebnici Deň Alice a Doda
Na Slovensku ročne prepadne desaťtisíc detí, z toho tritisíc prvákov. Ich materinským jazykom je rómčina a so slovenčinou sa mnohé z nic…
Autor | Júlia Choleva, Zuzana Laurincová, Monika Kompaníková |
---|---|
Vydavateľ | N Press, s.r.o. |
Rok vydania | 2021 |
Rozmery | 210 x 296 mm |
Jazyk | SK-RO Slovenský-Rómsky |
Väzba | brožovaná |
Váha | 415 |
EAN | 9788099925862 |
ISBN | 978-80-99925-86-2 |
Žáner | Učebnice, monografie, slovníky |
Objednajte si tovar spolu nad 70,00 €
a poštovné máte zadarmo!
Viac o produkte
Na Slovensku ročne prepadne desaťtisíc detí, z toho tritisíc prvákov. Ich materinským jazykom je rómčina a so slovenčinou sa mnohé z nich stretávajú prvýkrát v škole. Učitelia nerozumejú svojim žiakom, no neexistuje žiadna bežne dostupná učebnica, slovník či šlabikár, ktorý by im pomohol.
Rómsko-slovenská pracovná učebnica s názvom Deň Alice a Doda prevedie deti bežnými situáciami, s ktorými sa počas dňa stretnú, naučia sa abecedu, základné frázy a tvary často používaných slov, názvy predmetov, pozdravy, farby, geometrické tvary, a to s citlivým prihliadnutím na prostredie, v ktorom väčšina z nich vyrastá.
Učitelia v nej nájdu pomôcku, ktorá im pomôže nájsť cestu k žiakom z odlišného prostredia a pomôže preklenúť ťažké obdobie nástupu do školy a pochopiť, aký odlišný a krásny je materinský jazyk ich žiakov, teda rómčina.
Pre učiteľov sme pripravili aj sadu bilingválnych kariet s obrázkami (obsahujú podstatné mená, predložky a slovesá), s ktorými sa dá hrať množstvo vzdelávacích hier. Tipy na hry s kartami, možnosti na využívanie učebnice a nápady ako pracovať pri učení s bilingválnymi deťmi učitelia nájdu v príručke k učebnici.
Učiteľský balíček obsahuje:
- 1ks Rómsko-slovenskú pracovnú učebnicu
- 1ks príručku pre učiteľov Hráme a učíme sa
- 1 sadu bilingválneho pexesa
- sadu 42 bilingválnych kariet
V Denníku N sme sa rozhodli systematicky sa venovať téme vzdelávania znevýhodnených detí. Vydali sme knihu Juraja Čokynu A okraje máš kde? Na základe skúseností z terénu, vďaka rozhovorom a debatám a kontaktu s učiteľmi vieme, že deti z chudobného prostredia sú niekoľkonásobne znevýhodnené nielen pre svoj pôvod, chudobu v ktorej vyrastajú ale aj pre materinský jazyk. Často končia v špeciálnych školách, opakujú prvý ročník a táto stigma sa s nimi ťahá celé detstvo už v prvom ročníku je jasné, že nedokončia ani povinnú školskú dochádzku.