Didaktika matematiky II. - Porozumieť, riešiť, počítať

Didaktika matematiky II.
Porozumieť, riešiť, počítať

Voľné pokračovanie publikácie Didaktika matematiky II. od britských autorov Anne a Len Frobisherovcov. Sprievodca učiteľa po svete matematiky a…

AutorAnne Frobisher, Len Frobisher
VydavateľRaabe SK
Rok vydania2015
Počet strán164
Rozmery210 x 297 mm
JazykSK Slovenský jazyk
Väzbapevná
Váha570
EAN9788081402005
ISBN978-80-8140-200-5
ŽánerMatematika, štatistika
17,00 €

Objednajte si tovar spolu nad 70,00 €
a poštovné máte zadarmo!

Viac o produkte

Voľné pokračovanie publikácie Didaktika matematiky II. od britských autorov Anne a Len Frobisherovcov. Sprievodca učiteľa po svete matematiky a matematického premýšľania. Pomáha učiteľom využívať hľadanie riešení úloh vo svojom učení. Zámerom je, aby práve cez hľadanie riešení úloh učitelia matematiky u detí rozvíjali ich schopnosť samostatne myslieť, a súčasne aj argumentovať matematicky v skupinách.

Didaktika je o skúmaní matematických problémov a o tom, ako tieto problémy zapojiť do prirodzeného procesu učenia sa žiakov.

Známi britskí autori Anne a Len Frobisherovci zdôrazňujú vo svojej tvorbe potrebu zmeny postojov žiakov k matematike a možno aj zmeny postoja k matematike u učiteľa. Vychádzajú z toho, že matematika nemá byť len o uvažovaní typu "buď - alebo". Sú presvedčení o tom, že učiteľ by mal hľadať prístup, ktorý mu vyhovuje najviac a v neposlednom rade, ktorý vyhovuje jeho žiakom.

OBSAH

Kapitoly 1 – 6 nájdete v Didaktike matematiky I.

Ako používať túto knihu

Úvod

7. Deti sa učia riešiť úlohy

7.1 Prostredie na učenie zamerané na hľadanie riešení

7.2 Hľadanie riešení úloh v ranom veku

7.3 Rámec na hľadanie riešení úloh

7.4 Deti hľadajú riešenia úloh

7.5 Deti a afektívna doména

7.6 Kolaboratívne učenie

7.7 Komunikácia v kolaboratívnych skupinách

7.8 Deti rozvíjajú výpočtové zručnosti .

7.9 Deti formulujú úlohy

8. Učitelia a kurikulum zamerané na hľadanie riešení úloh

8.1 Vlastnosti učiteľa

8.2 Organizácia triedy a manažment

8.3 Odborný rozvoj učiteľov zameraný na vyučovanie hľadania riešení úloh

8.4 Tvorba plánu na hľadanie riešení úloh pre žiakov

8.5 Štruktúra hodiny

8.6 Učiteľove otázky deťom

8.7 Infomačno-komunikačné technológie (IKT) a hľadanie riešení úloh

9. Vytváranie hodnotných úloh – zdroje a kontexty

9.1 Formulovanie a vytváranie hodnotných úloh

9.2 Úlohy pochádzajúce od detí

9.3 Výpočtové úlohy

9.4 Ako využiť pri tvorbe bohatých úloh fyzické predmety

9.5 Každodenný život ako zdroj bohatých úloh

Back