Voľné pokračovanie publikácie Didaktika matematiky II. od britských autorov Anne a Len Frobisherovcov. Sprievodca učiteľa po svete matematiky a matematického premýšľania. Pomáha učiteľom využívať hľadanie riešení úloh vo svojom učení. Zámerom je, aby práve cez hľadanie riešení úloh učitelia matematiky u detí rozvíjali ich schopnosť samostatne myslieť, a súčasne aj argumentovať matematicky v skupinách.
Didaktika je o skúmaní matematických problémov a o tom, ako tieto problémy zapojiť do prirodzeného procesu učenia sa žiakov.
Známi britskí autori Anne a Len Frobisherovci zdôrazňujú vo svojej tvorbe potrebu zmeny postojov žiakov k matematike a možno aj zmeny postoja k matematike u učiteľa. Vychádzajú z toho, že matematika nemá byť len o uvažovaní typu "buď - alebo". Sú presvedčení o tom, že učiteľ by mal hľadať prístup, ktorý mu vyhovuje najviac a v neposlednom rade, ktorý vyhovuje jeho žiakom.
OBSAH
Kapitoly 1 – 6 nájdete v Didaktike matematiky I.
Ako používať túto knihu
Úvod
7. Deti sa učia riešiť úlohy
7.1 Prostredie na učenie zamerané na hľadanie riešení
7.2 Hľadanie riešení úloh v ranom veku
7.3 Rámec na hľadanie riešení úloh
7.4 Deti hľadajú riešenia úloh
7.5 Deti a afektívna doména
7.6 Kolaboratívne učenie
7.7 Komunikácia v kolaboratívnych skupinách
7.8 Deti rozvíjajú výpočtové zručnosti .
7.9 Deti formulujú úlohy
8. Učitelia a kurikulum zamerané na hľadanie riešení úloh
8.1 Vlastnosti učiteľa
8.2 Organizácia triedy a manažment
8.3 Odborný rozvoj učiteľov zameraný na vyučovanie hľadania riešení úloh
8.4 Tvorba plánu na hľadanie riešení úloh pre žiakov
8.5 Štruktúra hodiny
8.6 Učiteľove otázky deťom
8.7 Infomačno-komunikačné technológie (IKT) a hľadanie riešení úloh
9. Vytváranie hodnotných úloh – zdroje a kontexty
9.1 Formulovanie a vytváranie hodnotných úloh
9.2 Úlohy pochádzajúce od detí
9.3 Výpočtové úlohy
9.4 Ako využiť pri tvorbe bohatých úloh fyzické predmety
9.5 Každodenný život ako zdroj bohatých úloh