ISBN978-80-8202-168-7
ŽánerEseje, úvahy, štúdie, kritiky
9,90 €

Objednajte si tovar spolu nad 70,00 €
a poštovné máte zadarmo!

Viac o produkte

Jedenásť esejí Pavla Dinku, takmer sa mi žiada povedať: jedenásť esejí ktoré by mohli otriasť svetom. Pravda, keby svet, teda ľudský svet, čítal najmä o tom , čo ho určuje a čím je určovaný, keby sa namiesto plytkých vášní , ozdobných rekvizít a sladkastých opojení ponáral do hlbín vlastných bytostných síl, ich nádejnosť pre človeka i nebezpečenstiev z ich plytvania. A predovšetkým keby ta konal.

Bezprostredný podnet pliaga covidu priviedol autora do sféry ponorov, z ktorej zakaždým vyloví

brilantnú a osvojiteľnú skúsenosť, ktorú dejinný človek, zdá sa, zavše takmer premrhá.

Niekoľkými vetami sa vari nedá ani naznačiť, čo nám Pavol Dinka svojimi esejami ponúka, pre čím

Nás chce naliehavo varovať, čím osvietiť a vlastne aj poprosiť, aby onen homo sapiens sapiens bol

vlastne väčšmi poučený ako samoľúby.

Autor nás vo svojich doterajších dielach mysliteľskou zvrchovanosťou neopakovateľného esejistu už dávno rozmaznal a ani tentoraz nezľavuje zo svojej myšlienkovej i štylistickej virtuozity, znova a znova ju potvrdzuje historicitou a dôkladnosťou poznania, objavným slovom, ktorému s uvzatosťou jemu vlastnou prinavracia jeho vnútornú silu, krásu, mnohosť i presnosť, a teda nezastupiteľnosť zároveň.

Michal Záleta, spisovateľ, básnik a publicista

V sérii jedenástich pandemicko-literárnych esejí prejavil autor nielen výnimočnú erudovanosť v oblasti najnovších filozofických, sociologických či politologických trendov, no aj obdivuhodnú rozhľadenosť v svetovej i slovenskej umeleckej literatúre s odkazmi na významné diela výtvarného i hudobného umenia. Hoci sú jeho texty ovplyvnené dnešnými temnými časmi celosvetovej pandémie, autor nie je tematicky ukotvený len v sieti nesporných prejavov tohto negatívneho fenoménu, ale prejavuje aj potrebný nadhľad či postoj v súvislosti s ďalšími globálnymi problémami ľudstva. Dotýka sa nástojčivej problematiky spravodlivého usporiadania sveta, vidina ktorého sa zásluhou arogancie a surového egoizmu mocných čím ďalej, tým viac stáva utópiou. Ako rozhľadený a zodpovedný intelektuál sa nevyhýba ani tým najpálčivejším témam, týkajúcich sa slovenských či zahraničných politických elít, rozhodujúcich o osudoch miliónov ľudí. Kladie znepokojené otázky a hľadá aj odpovede, akokoľvek hlboko skryté či zašifrované v súčasnom nepokojnom svete.

Jozef Špaček, spisovateľ a literárny kritik

Back