Stimulácia metakognitívnych schopností žiaka - Program SMARTS - analýza kvalitatívnej experimentálnej intervencie

Stimulácia metakognitívnych schopností žiaka
Program SMARTS - analýza kvalitatívnej experimentálnej intervencie

Monografia je produktom teoretického a empirického výskumu metakognitívneho a exekutívneho fungovania žiakov. Zámerom teoretickej časti je cha…

AutorIveta Kovalčíková, Ivana Martinková
VydavateľUniverzita Palackého v Olomouci
Rok vydania2023
Počet strán98
JazykCZ Český jazyk
Väzbabrožovaná
EAN9788024462417
ISBN978-80-244-6241-7
ŽánerPedagogika, špeciálna ped.
14,05 €

Objednajte si tovar spolu nad 70,00 €
a poštovné máte zadarmo!

Viac o produkte

Monografia je produktom teoretického a empirického výskumu metakognitívneho a exekutívneho fungovania žiakov. Zámerom teoretickej časti je charakterizovať pojem exekutívne fungovanie a naznačiť jeho súvislosť s príbuznými konceptami metakognícia a sebaregulácia. Táto analýza je umiestnená do širšieho parciálne historického diskurzu o myslení a kognícii vo filozofii a psychológii. Predmetom pozornosti je ďalej stimulácia kognitívneho, metakognitívneho a exekutívneho fungovania žiaka. Analyzované je metakognitívne kurikulum SMARTS (produkt Výskumného ústavu pre rozvoj a vzdelávanie, Lexington, Massachusetts), ktoré bolo adaptované a pilotne overované v rámci projektu VEGA 1/0254/20. V monografii sú prezentované výsledky experimentálnej kvalitatívnej intervencie zameranej na zisťovanie vplyvu intervenčného zásahu prostredníctvom SMARTS na metakognitívne schopnosti žiaka. Na základe výsledkov intervenčného zásahu možno uvažovať o pozitívnom vplyve SMARTS na behaviorálne manifestácie exekutívneho fungovania žiakov a sprostredkovane aj na školskú úspešnosť.

Back