Kým sa stanem škôlkarom - Ako rozvíjať schopnosti detí do 3 rokov

Kým sa stanem škôlkarom
Ako rozvíjať schopnosti detí do 3 rokov

Viete, ako rozvíjať schopnosti detí do 3 rokov? Prehľad toho, čo by dieťa v jednotlivých etapách života do troch rokov mohlo v konkrétnych o…

AutorBranislav Pupala, Zuzana Petrová, Lukáš Vaško, Markéta Filagová, Dana Masaryková, Zuzana Danišková
VydavateľRaabe SK
Rok vydania2020
Počet strán88
Rozmery210 x 295 mm
JazykSK Slovenský jazyk
Väzbabrožovaná
Váha271
EAN9788081404320
ISBN978-80-8140-432-0
ŽánerVzdelávanie, vyučovací proces
14,00 €

Objednajte si tovar spolu nad 70,00 €
a poštovné máte zadarmo!

Viac o produkte

Viete, ako rozvíjať schopnosti detí do 3 rokov? Prehľad toho, čo by dieťa v jednotlivých etapách života do troch rokov mohlo v konkrétnych oblastiach približne vedieť, spolu s naznačením podnetov a aktivít, ktoré ho ku konkrétnym schopnostiam vedú.

Brožúra vypĺňa prázdne miesto v pedagogike raného detstva. Prináša oporné body ukazujúce, ktorými smermi a akými podnetmi môžeme podporovať učenie sa a vývin detí, a ako sa môžeme presvedčiť, že toto učenie dieťa naozaj podnecuje a posúva vpred. Príručka prináša jednoduchý prehľad toho, čo by dieťa v jednotlivých etapách života do troch rokov mohlo v konkrétnych oblastiach približne vedieť, spolu s naznačením podnetov a aktivít, ktoré ho ku konkrétnym schopnostiam vedú a ktoré sa odohrávajú v interakcii s dospelými v prostredí, ktoré je pre dieťa priaznivé.

Obsah brožúry opisované osvojované schopnosti je rozdelený do jednotlivých oblastí výchovnej starostlivosti:

Podnecovanie učenia

Jazyk a komunikácia

Skúmanie a matematika

Expresívne schopnosti a umenie

Telesný vývin a zdravie

Osobnostný, emocionálny a sociálny rozvoj

Základnou pointou, ako sú jednotlivé oblasti výchovnej starostlivosti v tejto príručke spracované, je to, že v nich každý nájde ľahkú orientáciu, čo možno od detí očakávať (vymedzené v kategórii dieťa napríklad môže) a akými aktivitami dokážeme osvojenie alebo rozvoj daných schopností napomôcť (vymedzené v kategórii dospelý jednotlivé prejavy dokáže podporiť takto). Niektoré oblasti, ktoré sú komplexnejšie, sú pre lepšiu orientáciu organizované cez akési podoblasti, aby sme ich videli detailnejšie a systematickejšie. Na druhej strane sú vo viacerých oblastiach očakávané spôsobilosti detí veľmi podobné či prekrývajú sa, čo vyplýva z toho, že prakticky sa rozvoj deti naozaj deje celostne a nie v separovaných oblastiach. Je však dobré vedieť, že rovnaká spôsobilosť dieťa je prejavom jeho pokroku napríklad v oblasti Podnecovanie učenia aj v oblasti Skúmanie a matematika.

Back